În cursul acestei săptămâni Ministerul Transporturilor a transmis o comunicare Primăriei Municipiului Timișoara, care prezintă soluții pentru realizarea a trei mari proiecte rutiere. Mai exact, este vorba despre soluții de finanțare, detalii de execuție și termene de implementare pentru Centura de Sud, racordul la Autostrada A1 și drumul de legătură Timișoara - Belgrad. 

În ceea ce privește Centura de Sud a Timișoarei, este necesară aducerea la zi a documentației, a studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic. Documentația realizată anterior nu mai este în conformitate cu cerințele actuale.

Valoarea estimativă a proiectului este de 48.000 000 de euro, fără TVA, iar lucrările vor fi realizate până în anul 2019, pe fonduri europene. 

„Finanțarea în cadrul Programelor Operaționale Infrastructură Mare (POIM) în perioada de programare 2014-2020 a proiectului de construcție a Centurii Sud a municipiului Timișoara între DN6 și DJ591, revizuire documentație tehnico-economică, SF plus PTE, cu detalii de execuție și execuție lucrări cu o valoare estimată conform Master Plan de 48.000 000 euro fără TVA, cu o lungime de 25 de kilometri și o durată de implementare de trei ani, respectiv 2017-2019. Valoarea proiectului va fi definitivată odată cu revizuirea documentației tehnico-economice. Sursa de finanțare: Fonduri structurale POIM”, apare în comunicarea transmisă de Ministrul Transporturilor, Sorin Bușe.

Racordul la Autostrada A1, cu o lungime de nouă kilometri, de la Sânandrei la autostradă, va fi de asemenea realizat prin fonduri europene. Finalizarea acestuia este prevăzută până în 2019. Valoarea estimativă este de 45.000 000 de euro, fără TVA. 

„Finanțarea în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare, în perioada de programare 2014-2020, a legăturii municipiului Timișoara cu autostrada A1, realizarea documentației tehnico-economice și execuție lucrări, secțiunea între DN69 și nodul de legătură cu A1, cu o lungime de nouă kilometri, la profil de autostradă, respectiv drum expres și o valoare estimată de 45.000 000 euro fără TVA, durata de implementare de trei ani, respectiv în perioada 2017-2019. Valoarea proiectului va fi definitivată odată cu revizuirea documentației tehnico-economice, sursa de finanțare fonduri structurale POIM”, mai apare în document.

Drumul de legătură Timișoara - Moravița, din cadrul programului de Cooperare Transfrontalieră România - Serbia, figurează deocamdată în Master Planul General de Transport la nivel de drum național. Odată încheiate studiile și prognozele de trafic auto, soluția tehnică poate fi modificată la nivel de autostradă, respectiv de drum expres. Traseul drumului Timișoara-Moravița va asigura descărcarea traficului auto în autostrada A1 prin intermediul legăturii menționate. 

„Dacă în privința Centurii Sud lucrurile sunt clare, în privința noului racord la autostradă de la bifurcația Arad - Sânandrei la autostradă, iarăși sunt clare, dar nu sută la sută pentru că este în discuție dacă să fie autostradă sau drum expres, urmează ca atunci când va fi studiul de fezabilitate, făcut acum la zi, cu toate datele problemei de la momentul elaborării, să se stabilească ce regim va avea drumul Timișoara - Moravița. 

Bine ar fi, după părerea mea, să se abordeze lucrurile cu gândul la viitor și să se țină seama de faptul că infrastructura atrage trafic. Dacă ai o infrastructură corespunzătoare, vei avea și trafic. De multe ori se greșește pentru că se analizează oportunitatea realizării unei autostrăzi doar prin prisma situației curente, ori ne interesează perspectiva. 

Oricum mă bucur că s-a definitivat includerea în calendarul și programul de finanțări pentru perioada următoare a celor trei obiective de maxim interes pentru Timișoara”, a declarat Nicolae Robu, primarul municipiului Timișoara.

Ioana NICOLESCU