Trăim decenii de-mpliniri mărețe. Așa ni se zicea pe vremuri. Cumva, la fel ni se zice și astăzi. De data aceasta, o dată cu finalizarea lucrărilor de la Pasajul Jiul, inaugurat cu mare fast duminică, 12 noiembrie. Atâta tot că nici nu s-au stins bine ecourile inaugurării și Timișoara a devenit din nou ținta miștocărelilor.

Remember: noi, la Timișoara, eram obișnuiți cu miștocărelile la adresa lui Funar de la Cluj sau a lui Mazăre de la Constanța. Ne distrau poveștile cu Caracalul. Și, în tot timpul ăsta, mergeam peste tot cu „fruncea” sus. Pentru că, nu-i așa, la noi era altfel. Noi aveam aici seriozitate, aveam decență. Se spunea despre noi că suntem un model. Din 2012, însă, ceva s-a schimbat. La început, miștocărelile au fost mai timide. Apoi, au devenit din ce în ce mai puternice. S-a râs de noi cu gelul estompator, cu metroul, cu prezervativele la ciori, cu palmierii, cu zebrele. Nici noi nu mai știm cât s-a râs, de fapt. Și cât se râde încă.

Revenire la zi: marcajele din intersecția bulevardului Republicii cu pasajul Jiul au devenit virale pe net. Se râde cu lacrimi peste tot. Imaginile de la Timișoara au ajuns să fie preluate și distribuite până și în China – da, în China, de un post care se ocupă în general de mari proiecte de infrastructură.

Așa că, în situația dată, nu prea avem mare lucru de făcut decât să facem haz de necaz. 

Pagina aceasta, la fel ca și altele asemănătoare, nu va fi una care să fie păstrată în istoria Timișoarei. Ea, în schimb, este necesară pentru ca în viitor să avem grijă, să nu mai alegem oameni care ne fac de râs.

 

Facebookul primarului, 11 noiembrie

 

„IMPORTANT! IMPORTANT! IMPORTANT!

GATA! O NOUĂ MARE ȘI GREA LUCRARE DE MODERNIZARE A ORAȘULUI A FOST FINALIZATĂ! O NOUĂ PROMISIUNE ELECTORALĂ A FOST ONORATĂ! PASAJUL JIUL E GATA, ÎN TOATĂ SPLENDOAREA SA! MÂINE LA ORA 14.00 ÎL VOM INAUGURA!

De mâine, de la ora 15.00, se va putea circula cu mașina, pe toate cele 5 benzi auto, precum și pietonal, prin noua culee - cea de pe partea cu Incuboxx -, respectiv pe trotuarul tehnic adiacent culeei dinspre gară, respectiv cu bicicleta, prin noua culee - cea de pe partea cu Incuboxx -!

Vă mulțumesc, stimați și dragi timișoreni, dv., timișorenii de departe majoritari, că mi-ați fost alături pe parcursul acestor grele lucrări, pe care a trebuit să le facem sub trafic, atât sub traficul auto, cât și sub cel feroviar! Știu că nu v-a fost ușor! Nu v-a fost ușor mai ales când, în același timp, a fost complet închis traficul prin ambele principalele noastre pasaje dintre nord și sud, chiar dacă am avut grijă ca asta să se întâmple în perioada vacanței de vară. Și nu v-a fost ușor în special ieri, vineri, 10.11.2017, când de la ora 9.00 am închis din nou, complet, pasajul Jiul, pentru ultimele operații rămase de făcut. DAR GREUL ESTE ACUM ÎN URMĂ! ÎNAINTE VOR FI DOAR BENEFICIILE ADUSE DE ACEASTĂ NOUĂ REALIZARE! Realizare a noastră, a administrației publice liberale a orașului și a dv., a cetățenilor, indiferent de opțiunea politică și de orice alt criteriu de diferențiere, care ne-ați sprijinit!

Vă doresc tuturor să vă bucurați ani mulți de acest pasaj și de tot ce facem în oraș pentru dv., tuturor însemnând și celor care în toată această perioadă au hulit cu osârdie! Iar oponenților politici -psd, alde, pmp și care-or mai fi-, le spun clar: pe noi n-o să ne puteți opri NICIODATĂ să servim interesul public, oricât vă veți strădui, cum ați făcut-o dintotdeauna și cum sunt convins că veți proceda și în continuare! Noi vom continua să cumulăm realizări, voi doar promisiuni neonorate! Asta face diferența între noi! Și cinstea, corectitudinea, responsabilitatea, asumarea, dăruirea, loialitatea, respectul față de lege, valori cu care voi n-aveți nimic în comun!

Mulțumesc firmei executante, PORR, care a executat lucrarea cu peste 10 milioane lei mai ieftin decât au estimat proiectanții și cu jumătate de an înainte de termen, colegilor din Primărie implicați - Culiță Chiș, Ioan Ganciov, Adrian Colojoară, Cătălin Iapă -, proiectanților, dirigintelui de șantier și societăților Primăriei care au avut în sarcină lucrări conexe - Horticultura, SDM, Aquatim și RATT - și care și-au făcut și ele exemplar datoria.

Dacă apreciați această nouă realizare, dați Like.

Dacă nu o apreciați, postați textul «Ce prostie! Înțelegeam să te lauzi dacă-l făceai pe 6 benzi, nu pe 5, cum l-ai făcut!»  :))

În ambele situații, dați Share!  :))”.

 

Rezultat, după inaugurare

 

Pasajul ca pasajul... Dar marcajele...

Să zicem așa: sunt trase o mulțime de linii în plus. 

Alea care nu sunt trase în plus sunt trase aiuristic, lucru care se vede atunci când încerci să scoți în evidență un singur traseu din nenumăratele marcate în zonă.

În plus, se poate vedea cu ușurință că nici gândirea traseelor nu a fost cea mai bună. De exemplu, dacă virajul la stânga al celor care vin dinspre gară și merg spre pasaj s-ar fi putut face simultan cu al celor care vin din centru și merg spre str. Jiul, s-ar fi câștigat timpi prețioși la semafor.

Că lucrurile nu sunt tocmai oable, o confirmă și reprezentanții Poliției Rutiere, care au anunțat că vor face verificări, în sensul de a vedea dacă marcajele trasate corespund cu planșa primită pentru exemplificare. Și chiar și faptul că a doua zi s-a înregistrat și primul accident în intersecție; din cauză că „e foarte clar pe unde ar trebui mers”. 

 

Epilog

 

Nicolae Robu: „O să vedem dacă marcajele sunt apreciate de timişoreni sau nu sunt apreciate. Prin absurd, dacă n-o să fie, pot fi făcute altele, evident. Nu facem atâta haz pentru nişte marcaje. Specialiştii spun că sunt foarte bune, pentru că ghidează conducătorii auto, indiferent de pe ce direcţie vin, în această intersecţie foarte complexă, complicată. Dacă se va constata că sunt prea încărcate, atunci sigur că se poate interveni şi se pot simplifica lucrurile”.

 

Flavius BONCEA