Proiectul Internațional „Discover Romania Beyond Dracula” va deschide „porțile” țării pentru străinii care doresc să o cunoască dincolo de legenda lui Dracula. AIESEC România – cea mai mare organizație de studenți din lume – va organiza proiectul în perioada 20 iulie-31 august 2014.
Obiectivul este promovarea culturii și patrimoniului național, dar și încurajarea tinerilor de a alege voluntariatul ca și stil de viață.
„Discover Romania Beyond Dracula” este o nouă oportunitate pentru îmbunătățirea imaginii României la nivel național și internațional, în special pentru tineri. La proiectul finanțat de Ministerul Tineretului și Sportului vor participa 25 de țări. Timp de șapte săptămâni, 60 de tineri vor avea oportunitatea de a străbate tărâmul românesc și de a descoperi locuri încărcate de istorie, mituri și povești, dar, mai ales, de a-i cunoaște pe români prin crâmpeie de viață. Cultura românească, prin explorarea frumuseților țării, va fi revitalizată. „Ideea proiectului a venit de la faptul că țara noastră se identifică nu doar cu Dracula, ci și cu multe alte lucruri cu care noi, românii, ne mândrim. Noi considerăm că o promovare neconvențională, prin care străinii să le transmită prietenilor de acasă experiențele reale pe care le-au trăit în România, este una cu un impact mare și vizibil pe termen mediu și lung”, spune șeful Biroului de Marketing AIESEC România, Izabela Catiru.
În perioada 20–23 iulie, reprezentanții AIESEC vor organiza cursuri și activități profesionale de pregătire pentru tineri pe teme precum jurnalism, blogging, fotografie, editare foto-video și social media. Aceștia vor realiza articole pentru blog-urile personale și al AIESEC România, rețelele de socializare Facebook și Twitter și reportaje radio și TV, pentru a-și ține la curent prietenii din țările lor cu privire la experiențele trăite în România.
În perioada 24 iulie-17 august, tinerii vor vizita orașele: Arad, Craiova, Oradea, Timișoara (prima zonă de implementare), București, Constanța, Galați, Iași, Pitești (a doua zonă de implementare), Brașov, Cluj-Napoca, Sibiu și Târgu Mureș (a treia zonă de implementare), atât în mediul rural din împrejurimile acestora, cât și în zonele turistice cunoscute.
În următoarele trei zile, tinerii internaționali vor lucra la adunarea și editarea datelor obținute și vor realiza materiale de presă pe care le vor transmite prin rețelele lor sociale și pe blog-uri.
Fotografiile realizate de aceștia vor fi expuse în cadrul unor expoziții organizate în Timișoara, București și Cluj-Napoca, în data de 21 august.
Pe litoralul Mării Negre va fi organizat evenimentul „Global Village”, menit să promoveze oportunitățile de voluntariat și participarea la cursuri și activități profesionale în țară și în străinătate, în data de 23 august. Aceștia vor avea oportunitatea de a-și prezenta țara din care provin, inclusiv aspecte pe care străinii nu le cunosc.
În ultimele șapte zile vor fi organizate evenimente de încheiere a proiectului. Cei 60 de tineri provin din Canada, Brazilia, Belarus, Germania, Grecia, Albania, Italia, Lituania, Țările de Jos, Polonia, Portugalia, Rusia, Serbia, Ucraina, Egipt, Maroc, Turcia, Liban, India, Indonesia, Malaezia, Pakistan și Taiwan.
Proiectul se va desfășura concomitent în cele trei zone de implementare.
Alexandru Virgil STOICA