Deasupra ruinelor fostei cazarme din Timișoara, grupul artistic „Baraka” se ivește cu o nouă piesă de expoziție. Lucrarea poartă numele: „Isus Cristos în Rio de Janeiro (și toate rugăciunile pe care Baraka le-a facut pentru inspirația grupului)”. Silueta masculină înaltă de 1,90, îmbrăcată în costum impregnat în rășină, cu cămașă albă, mască de gaze și copex de câțiva metri care se termină într-un craniu, e așezată pe un soclu de beton, înalt de un metru. 

Instalația  reprezintă începutul unei serii de intervenții culturale în spațiul public, ce vor urma de-a lungul următoarelor șase luni, punctul culminant urmând să aibă loc în această toamnă, potrivit celor relatate de artiștii grupului.

Piesa expusă se află pe ruinele vechii cazarme din Timișoara, în centrul orașului, acest spațiu constituindu-se în prima galerie de artă contemporană fără pereți. Spațiul a fost pus la dispoziția tinerilor de Universitatea de Vest din Timișoara.  

Deschiderea galeriei a avut loc cu prezentarea unei instalații de artă contemporană care reinterpretează unul din cele mai cunoscute monumente din lume, „Cristo Redentor”, amplasat la sud de Rio (Brazilia), pe muntele Corcovado, monument de mari dimensiuni, ce a fost planificat cu ocazia aniversării a 100 de ani de la declararea independenței Braziliei (în anul 1922), fiind inaugurat 10 ani mai târziu.

Entitatea artistică contemporană „Baraka” se compune dintr-un grup de artiști vizuali masteranzi ai Facultății de Arte și Design din cadrul Universității de Vest din Timișoara. Cei patru artiști, Paul Feier, Adrian Popa, David Iancu și Mihai Toth, au în C.V. expoziții și evenimente culturale locale și internaționale, rezidențe și tabere artistice în străinătate (Ungaria, Serbia, Argentina), și au dobândit, deja, premii importante din partea Uniunii Artiștilor Plastici.

Lucrarea „Isus Cristos în Rio de Janeiro (și toate rugăciunile pe care Baraka le-a facut pentru inspirația grupului)” a fost inaugurată astă dimineață, de la ora 11 și va rămâne pentru a fi vizitată timp de două săptămâni (până în 30 aprilie).

Pentru ca piesa să poată fi vizualizată și pe timp de noapte, artiștii vor amplasa pe lucrare (pe toată durata nopții), un reflector care să o scalde în lumina electrică.

Cornel Seracin