Personaj legendar şi mitic, Moş Nicolae, aduce în dar pe scena Capitol a Filarmonicii „Banatul” un medalion Mozart, mai precis trei concerte pentru pian şi orchestră. Dirijorul şi pianistul Pascal Godart, împreună cu pianista Alexandra Mihaela Vizman vor oferi melomanilor din Timișoara o demonstraţie elocventă despre diversitatea şi prospeţimea concertelor pentru pian ale genialului compozitor. Protagoniștii au ales pentru seara de vineri, 6 decembrie, concertele nr.13, 24 şi 23, respectiv cele cu numerele 415, 491 şi 488 din catalogul întregii creaţii mozartiene.

Instrumentul preferat al marelui compozitor a fost pianul, pentru care a scris 27 de concerte. „Primul concert pe care-l vom asculta, cel de-al treilea din serie, este în do major. Orchestraţia a fost făcută pentru corzi, dar şi pentru oboi, fagoţi, corni, trompete şi timpani. A compus şi o variantă numai cu cvartet de coarde, pentru a putea fi interpretată în spaţii mai mici, camere şi saloane. Tonalitatea, structura muzicală şi componenţa orchestrei, i-au determinat pe critici să asocieze concertul, oarecum, cu muzica militară. Prima audiţie s-a petrecut la Viena, la 23 martie 1783, la pian fiind compozitorul.
Urmează Concertul nr.24 în do minor, pentru pian şi orchestră K.V. 491. Acest concert, compus în iarna dintre anii 1785-1786 şi terminat în martie, a uimit încă odată lumea muzicală a vremii. Este deosebit de dens, dramatic, chiar furtunos la începutul primei părţi. (...) lucrarea este compusă în tonalitate minoră, conţine pasaje cromatice curajoase şi are cel mai complex aparat orchestral drept acompaniament. Multe personalităţi ale artei, dar şi ale lumii ştiinţei au apreciat în mod deosebit acest concert. Albert Einstein îl caracteriza <<o explozie în întuneric, tragic, emoţii pasionate>>”, precizează concertmaistrul Mircea Tătaru.

Lucrarea care va încheia seara muzicală este una dintre cele mai reuşite ale marelui compozitor și anume Concertul pentru pian şi orchestră în la major nr.23 K.V.488.
Este un concert luminos, abundent în melodii şi caracterizat printr-o poetică profundă, dar senină. În general, tonalitatea de la major are o semnificaţie psihologică la Mozart, majoritatea lucrărilor compuse în această tonalitate caracterizându-se prin seninătate, optimism, deschidere spre bucuriile vieţii”, mai apare în avancronica de concert.

Ioana NICOLESCU