Muzeul de Artă Timişoara, în colaborarea cu Galeria „AnnArt” din Bucureşti, a deschis recent expoziţia „Facelook/Facebook”, aparținând artistei vizuale Florica Prevenda.
Florica Prevenda trăieşte şi lucrează la Bucureşti, s-a născut în localitatea Dor Mărunt (judeţul Călăraşi) în anul 1959, tatăl său fiind din localitatea timişeană Biled, deportat în Bărăgan în anul 1951. Florica Prevenda a absolvit Academia de Arte din Iaşi în 1984, a fost profesor asociat al Universităţii Naţionale de Arte din Bucureşti (1993-1997), şi-a articulat cariera, căpătându-şi cota şi reputaţia în colecţii private şi muzeale în afara României. Artista a participat la numeroase expoziţii în galeriile din Belgia, Germania, Polonia, Canada, Spania, Regatul Unit al Marii Britanii, Israel, Italia, Olanda, U.S.A., dar şi în muzeele din ţară, Muzeul Naţional din Cluj, Muzeul Brukenthal din Sibiu, Muzeul Mogoşoaia, Muzeul Naţional de Artă şi în mai multe galerii din Bucureşti.
Galeria „AnnArt” s-a înfiinţat la Bucureşti în mai 2011 şi promovează nume de prim rang în pictura contemporană românească. Aici au expus atât artişti vizuali cunoscuţi, Sorin Ilfoveanu, Ştefan Câlţia, Vladimir Şetran, artişti vizuali formaţi după 1990, Francisc Chiuariu, etc., dar şi artiştii vizuali care sunt mai puţin cunoscuţi în ţară, activitatea lor fiind mai mult cunoscută în afara graniţelor României, cum este și Florica Prevenda.
Expoziţia Floricăi Prevenda, „Facelook/Facebook”, deschisă la Muzeul de Artă din Timişoara, se află aici „pe seama unei serii de întâmplări bune şi de planuri asidue”. Recomandarea Galeriei „AnnArt” a venit spre managerul  Muzeului de Artă, Timişoara, prof. univ. dr. Victor Neumann, din partea domnului Sorin Ilfoveanu. Păşind în această galerie, managerul Muzeului de Artă Timişoara a descoperit universul artistic al Floricăi Prevenda şi a propus directoarei Galeriei „AnnArt”, doamna Gabriela Massaci, să deschidă o expoziţie cu picturile Floricăi Prevenda şi la Timişoara.
Expoziţia conţine peste 50 de lucrări, realizate într-o nouă tehnică, într-o manieră care entuziasmează prin culoare, stil și mesaj. Artista încearcă o reflexie filosofică asupra problemelor generate de explozia informatică care a caracterizat sfârşitul secolului trecut şi începutul secolului nostru. Din titlul expoziţiei ne putem da seama că aceasta este o interogare asupra comunicării interumane prin reţeaua de socializare Facebook, cu avantajele şi, mai ales, cu dezavantajele ei. O comunicare „în orb”, ce-ţi poate aduce întreaga lume mai aproape, dar care îşi pierde partea esenţială a comunicării, imaginea celuilalt.
„Am hotărât să iau Facebook-ul, pentru că este o carte cu feţe şi încerc să reflectez. Ce am făcut? Am făcut nişte structuri care reprezintă reţeaua Facebook. În fond, este ceva virtual. În spatele acestor structuri fiecare poate să imagineze ce este, pentru că niciodată nu ştim cine e acela din
Facebook. El dă o identitate falsă, mă rog, se prezintă aşa cum îi place lui. Deci, am făcut aceste structuri care nu sunt nişte feţe reale, care conduc spre ceva uman, nişte structuri în spatele cărora se desfăşoară acest virtual pe care fiecare ni-l imaginăm”, a spus autoarea expoziţiei. 
Despre autoarea expoziţiei a vorbit directoarea Galeriei „AnnArt”, doamna Gabriela Massaci: „Florica Prevenda este un artist exemplar prin abordarea pe care o are în termenii creaţiei sale. Are o disciplină, o rigoare şi o creativitate supremă, aş spune. Este dintre acei curajoşi exploratori. Ea nu calcă de două ori în acelaşi loc. Ea este exemplară şi prin modul temerar prin care a luat lumea în piept. Este un artist care ne-a lăsat nişte ani şi a umblat în lungul şi latul Europei făcându-şi un nume. Este un exemplu şi un artist la care noi ţinem foarte mult”.
Dl. Carol David, profesor formator la Facultatea de Artă Timișoara, a vorbit despre expoziţia doamnei Florica Prevenda: „Eu văd această expoziţie ca pe o luptă câştigată. O victorie a picturii în condiţiile unui prezent entropic şi disolut. Expoziţia doamnei Florica Prevenda celebrează resurecţia imaginii picturale în epoca digitală. Folosind tehnici şi materiale neconvenţionale, colaje şi texturi în relief, artista realizează sugestii dactile ce potenţează sinergic efectele dominant cromatice ale lucrărilor. Originalitatea limbajului plastic este pregnantă. Mesajul conceptual semantic este exclusiv original. Artista construieşte deconstruind. Depăşind fazele post moderne ale desconstrucţiei, autoarea construieşte o nouă sinteză cu o nobilă economie de mijloace. Dincolo de oferta spectacolului generos al plăcerii estetice prezente, autoarea accentuează nivelul conceptual al lucrărilor, prin sinteze ale reducţionismului digital cu lumea formelor arhietipal de factură magică artei preistorice. Formele antropomorfe vidate de conţinut ale imaginii digitale se încarcă în mod miraculos cu forţa magică şi misterul preistoriei. Sursele arhietipale sacre ale formelor triumfă în lucrările de faţă, în noi şi originale soluţii plastice, însufleţind şi spiritualizând carcasele minimaliste ale imaginii digitale citate. Artista realizează impactul şi exorcizează angoasa erei digitale. Lucrările expuse sunt resurecţii în forţă ale spiritului constructiv, ale instinctului găsirii de sensuri spirtuale într-o lume vidată de sens, un triumf dramatic prin opera picturală”.
Expoziţia poate fi vizitată la etajul doi al Muzeului de Artă Timişoara, marţi-duminică, între orele 10-18, cu ultima intrare în expoziţie la ora 17.30. Expoziţia rămâne la Timişoara până în 20 iulie.
Cornel SERACIN