Artistul vizual Marian Truțulescu a deschis seria expozițiilor din acest an la Casa Artelor, Galeria „Pygmalion”. Expoziția se numește „In faces” („În chipuri”) și conține un subiect ce se referă la chipurile umane în lumea virtuală și în lumea reală. Lucrăruile expuse încearcă să povestească despre dualitatea chipurilor omenești, virtual/real, cât de mult concordă chipul unui individ ce prezuintă o anumită fotografie a chipului în lumea virtuală, cu un chip real. Este acest chip prezentat în virtual, doar o mască, o închipuire care acoperă, în fapt, chipul real?
Chipul transmite emoția sufletească, în el citindu-se neputința, dezgustul, refugiul, evadarea de zi cu zi, el fiind un adevărat transmițător de emoție ce provine dintr-o stare.
Chipul/chipurile prezentate de maestrul Marian Truțulescu, în expoziția „In faces”, propune/propun ancorarea în moralitate și dezvăluie un om superior în acest sens al moralității, un chip ideal într-o ipostază monumentală, „care îndeamnă la reflexie proprie și dialog între individ și societate, între două lumi, cea reală și cea închipuită, fățarnică și obsedată”.


Dr. Gabriel Kelemen, critic de artă, a prezentat expoziția publicului participant la vernisaj, din rostirea domniei sale redăm aici un fragment: „Aproape obsesiv, chipul devine element central. Gândiți că, în era digitală, se fac întru-un an, în creștere exponențială, câteva sute de miliarde de miliarde de fotografii, care, toate ajung pe rețele media, de socializare. Există o intoxicare, o sufocare cu chip uman, este incredibil și aproape inuman cât chip există peste tot. Maestrul Truțulescu sondează profund în zona aceasta de tip dilematic, se gândește oare acest tip de umbră schematic, ca un dripping, ce legătură ar avea cu seria aceasta de arcade în care nasul devine o coloană dintr-o catedrală preferată de el, fie romanică, fie gotică. Deci iată templul care practic este Arca lui Noe încheie modernă, spațiul eclesial, biserica, planul bazilical. El pictează de jos în sus, sunt chipuri monumentale,care te trimit la chipul sanct, te trimit la chipul ideal care nu se confundă cu noi, a unui om superior în sensul moral al chipului. Din această cauză predominant se vede un soi de evanescență, o ceață de obicei albastră și lăptoasă, siderală, celestă”.


Dr. Marian Truțulescu, artist vizual bănățean, component al U.A.P., profesor de arte vizuale, a participat la numeroase expoziţii de grup, în Franţa, U.S.A. ( New York), Italia, Portugalia, Canada, Israel, China, Polonia. Artistul este cunoscut pentru interesul acordat bisericilor gotice, picturile sale redând cu multă acuratețe principalele trăsături ale arhitecturii ogivale. Maestrul Truțulescu, odată cu inauguarea „In faces”, a reușit să atingă cea de-a șaisprezecea expoziție personală de grafică și pictură.
Prin tematica abordată în această expoziție, dar și prin prezentarea tehnică a lucrărilor, maestrul Truțulescu a surprins publicul prezent la vernisaj. Vizitatorii expoziției vor avea parte de imagini ce arată un univers plin de simboluri, dr. Marian Truțulescu acordând vizitatorului posibilitatea să descifreze aceste simboluri și să plonjeze liber în acest univers al picturilor sale. Expoziția „In faces” va rămâne dechisă publicului, pentru vizitare, până în data de 4 februarie 2020, în spațiul galeriei „Pygmalion”, Casa Artelor, Timișoara.


Cornel Seracin