La ora actuală, se estimează că stadiul lucrărilor pe varianta de ocolire Timișoara Sud a ajuns la circa 85%, iar ținta pentru finalul lunii mai este 90%. Conform autorităților în domeniul transporturilor, pe Centura de Sud se va putea circula până la finalul lunii iulie.

Lungimea întregului traseului este de 25,69 km, având 12 lucrări de artă, din care trei poduri și nouă pasaje, patru noduri rutiere și cinci intersecții la nivel, precum și două parcări de scurtă durată.

Reamintim că proiectul pentru „Varianta de ocolire Timișoara Sud” a fost scos la licitație de către CNAIR în aprilie 2017. Perioada de proiectare a început la finalul luniii ianuarie 2019, iar ordinul de începere a lucrărilor s-a dat în martie 2020, termenul inițial de finalizare fiind de doi ani. La finalul anului 2022, contractul cu constructorul inițial a fost reziliat din cauza întârzierilor, iar lucrarea a fost preluată de o altă firmă, în iunie 2023, cu termen de execuție de 12 luni.

Săptămâna trecută, după cum a informat DRDP Timișoara, circa 430 de persoane, inclusiv muncitori și personal auxiliar, s-au aflat pe șantierul centurii Timișoara Sud. Continuă lucrările la drum – săpături, umpluturi, șanțuri, rigole, fundații, precum și așternere mixturi asfaltice etc. – dar și la pasajele de pe traseu. Se lucrează la montarea de panouri fonoabsorbante în zona Moșnița Nouă - Ghiroda și la amenajarea intersecțiilor din zonele Freidorf, Urseni și Ghiroda.