Parcările cu mai multe niveluri nu sunt o filozofie, nici măcar pentru orașele mari din România, dovadă stând cele construite sub oblăduirea municipalităților, de exemplu, în Cluj sau în Oradea, ca să nu mergem prea departe.

Timișoara stă mult mai slab la acest capitol, având zero parcări cu mai multe niveluri făcute de primărie. Singura de acest fel a fost cea amenajată lângă Piața 700, cu două niveluri subterane, pe la finalul celor patru mandate ale lui Gheorghe Ciuhandu, dar și aceasta s-a construit în colaborare cu o firmă privată, iar la ora actuală primăria nu mai are nici o legătură cu ea. Istoria ne arată că nici în cele două mandate ale lui Nicolae Robu nu s-a izbutit vreo construcție de acest tip, deși tentative au existat: ba veneau americanii să ne facă vreo trei parcări subterane, prin Piața Mărăști și prin alte locuri istorice, ba pe locul fostei unități militare Oituz, ba în spatele magazinului Bega și așa mai departe. Rezultatul a fost tot zero.

Actuala administrație, ajunsă la al doilea mandat, s-a străduit, la rândul ei, să promită. În luna octombrie a anului trecut ni se vorbea despre o parcare multietajată în zona Gării de Nord, aflându-se în diverse etape de lucru parcările etajate din zona Spitalului de Copii, Oituz, Dacia, în spatele magazinului Bega și în zona Calea Buziașului. Că veni vorba despre cea de lângă Spitalul de Copii, care arată splendid în proiect și care ar fi de mare interes pentru zona centrală a Timișoarei, am aruncat o privire asupra a ceea ce se întâmplă zilnic pe acel teren. Există o parcare la sol, ticsită de mașini, cu barieră. În rest, pe străduțele din zonă parchează, care cum reușesc, medici, asistente, pacienți și oameni aflați cu treabă prin centru. O situație jenantă și departe de civilizație, fără prea multe șanse de îndreptare. Revenim cu întrebarea: de câte mandate are nevoie o administrație timișoreană pentru a construi o parcare multietajată? Două s-au dovedit insuficiente. Patru or fi destule?