În cadrul lucrărilor aferente Lotului 3 al liniei de cale ferată Caransebeș – Timișoara - Arad, începând cu data de 17 ianuarie 2025, vechea pasarelă pietonală dintre străzile Avram Imbroane și Aristide Demetriade a fost demolată pentru a face loc unei pasarele noi, moderne, cu scări fixe și lifturi pentru persoanele cu dizabilități.

 

Lotul 3, care cuprinde tronsonul Timișoara Est - Ronat, este un proiect care va contribui la transformarea și accelerarea conexiunilor feroviare și a mobilității sustenabile în vestul României, în special pentru orașul Timișoara. Tronsonul face parte din una dintre cele mai importante linii de cale ferată din România și va consolida cel de-al patrulea coridor transeuropean Rin-Dunăre din cadrul rețelei de transport TEN-T, un proiect care are ca scop creșterea mobilității sustenabile și a interconectării pentru mărfuri și persoane în cadrul Uniunii Europene.

 

Comandat de CFR și realizat de un consorțiu de companii condus de Webuild, proiectul presupune modernizarea unei linii de cale ferată existente și dublarea căii ferate în secțiuni cu o singură cale, pe o lungime totală de aproximativ 14 kilometri. Noua linie este proiectată pentru a garanta o viteză maximă de 160 km/oră pentru trenurile de călători și de 120 km/oră pentru trenurile de marfă. Principalele lucrări includ modernizarea și extinderea a patru stații existente (Timișoara Est, Timișoara Nord, Ronat, Ronat Triaj) și construirea mai multor stații, a unei clădiri pentru întreținerea trenurilor, a unei parcări cu mai multe etaje, a 4 pasaje rutiere supraterane cu o lungime totală de aproximativ 1,3 kilometri și modernizarea a cinci poduri de cale ferată cu o lungime totală de 117 metri. Proiectul include, de asemenea, lucrări de electrificare a căii ferate și de semnalizare.