Destul! Așa a spus maestrul Ion Holender după ce a ascultat o parte a spectacolului de la deschiderea programului Timișoara, Capitală Europeană a Culturii și probabil la fel ar fi zis și dacă ar fi aflat câți bani s-au cheltuit pentru chiolhanurile organizate cu această ocazie. Au fost petrecereri peste petreceri, cu mese abundente, adevărate chiolhanuri suportate din banii publici. Pentru toate acestea, Primăria Timișoara a plătit suma de 244.677 lei, adică 49.921 euro!
Banii au fost acordați prin Centrul de Proiecte Timișoara, iar alocarea lor s-a făcut cu încredințare directă către o firmă din Drobeta Turnu Severin, SC New Promo Mob SRL, care are activitate cu precădere în domeniul publicității și al relațiilor publice. Iată câte benchetuieli au fost în weekendul de deschidere a TM 2023:
- Catering la vernisajul din 16 februarie de la Comenduirea Garnizoanei pentru 100 de persoane - 3.600 lei plus TVA;
- Catering la vernisajul din 17 februarie de la Comenduirea Garnizoanei Timișoara pentru 150 de persoane - 5.350 lei plius TVA;
- Recepția oficială din 17 februarie pntru 550 de persoane la Palatul Culturii - 82.532 lei plus TVA;
- Recepția oficială din 17 februaroe pentru 300 de persoane la Filarmonica „Banatul” - 41.400 lei plus TVA;
- Recepția oficială din 17 februarie pentru 150 de persoane la Vicariatul Sârbesc - 43.800 lei plus TVA;
- Catering în 18 februrarie la Multiplex pentru 100 de persoane - 3.600 lei plus TVA;
- Catering în 18 februarie pentru 70 de persoane la Palatul Ștefania - 2.550 lei plus TVA;
- Catering în 18 februarie la Bastion pentru 70 de persoane - 2.550 lei plus TVA;
- Catering în 18 februarie pentru 100 de persoane la Reciproc - 6.500 de lei plus TVA;
- Recepție oficială în 19 februrarie la Filarmonica „Banatul” pentru 275 persoane - 39.975 lei plus TV.
Probabil, prețurile se justifică în cazul în care a gătit însuși primarul Dominic Fritz, așa cum a făcut în campania electorală.

Nu sunt singurele cheltuieli suportate din banii timișorenilor cu ocazia deschiderii marelui eveniment. Tot prin Centrul de Proiecte Timișoara s-au acordat 45.056 lei (9.188 euro) doar pentru curățenia care trebuie făcută după inaugurare. De aceste servicii s-a ocupat, tot prin încredințare directă, firma „Tealkon” din Giarmata Vii, iar tarifele nu includ materialele necesare pentru curățenie, conform ofertei făcută pe SEAP.

O grămadă de bani s-au dat și pentru serviicile de comunicare și marketing de la deschiderea TM 2023. Astfel, firma „Storytellers Inovation” din București a încasat 190.000 de lei (38.739 euro) pentu servicii de comunicare și marketing.

Și firma „Tetra Expert” din Timișoara a primit 190.500 lei (38.552 euro) pentru servicii de gestionare relații cu publicul doar pentru expoziția inaugurală de la programul cultural TM 2023.

Firma „Mavericks ADS” a încasat 168.00 lei (34.039 euro) pentru campanii integrate de publicitate.

E destul.